onsdag 27. januar 2010

Hemmlagade blommor

Jag har aldrig provat på att göra mina egna blommor men jag stod på arbetet och funderade på thats just so cute sin utmaning om att skapa blommor så kom jag på dom här. Jag ska inte ta på mig äran för att jag har nog sett dom flesta på olika bloggar/tidningar men här är nu min version.


Den största är gjord av band och en gigantisk knapp som jag fått av min svenska väninna Irene. Lollipoppen är tyg som är satt på bazill och en liten brad i mitten. Nästa blomma har jag använt bazill in stitches (klaga inte på stavningen) och klippt ut efteråt. Den sista är en liten miniros som är gjord av restpapper.



Minirosen har jag tänkt länge att jag skulle ha gjort och jag blev riktigt överraskad över hur enkel den var att göra. Jag hoppas att jag ska ta mig tid och använda några av de här ideerna på någon LO i framtiden! :)

8 kommentarer:

~Isabell~ sa...

Kjempe flotte blomster, likte svært godt papir rosene=)

Takk for dine bidrag=)

Francielle sa...

oioiioi så fargerikt og fint! Digag alle blomstene dine! Virkelig morsomme og spennende, lollipoppen og minirosen var mine favoritter! Du er virkelig kreativ! Takk for flotte bidrag! Ha en supedag!

mamma sa...

Jättefint Ulrika,du har verkligen bra fantasi och du har blivet så händig
Kram och krya på dig från mamma
Vi hörs

inger synnøve sa...

kjempeflotte blomster:) takk for at du vil delta i candyen min:)

Ulrika sa...

Vad kul att du kom dig för att göra egna blommor! Jättefina och tuffa!!

Cattis sa...

Vilka läckra och så kul att göra egna blommor så där!!

Siv Anne sa...

For noen lekre blomster!
Skikkelig flotte

Asil sa...

Åh, den minirosen din er bare til å spise opp - de vil jeg prøve på en dag!! Og så mange forskjellige blomster!!

Tusen takk for at du deltar!! :)