fredag 28. august 2009

Fallon, Nevada

Här är vi på början av white rim trailen som går i Canyonlands nationalpark i Moab. Det är en ganska lätt offroadtur som man kan ta på två eller tre dagar.


En bild av mig där jag äter en pluot som var som en korsning mellan ett plommon och en persika. Se den läckra bakgrunden med utedasset!

Man skulle tro att det var helt stilla ute i ödemarken men det var någon insekt i träden som lät som ett lysrör som höll på att sprängas.


På tur ner i Lathrop canyon som vi fikade i ( bilderna över).


Här är vi på campingplatsen på White rim, vi var helt ensamma där. Tyvärr så har jag inga bilder med tältet för kl 5 på morgonen började det att blåsa och åska så då var det bara att packa in allt i bilen och vänta på att det skulle bli stilla.
Vi hade beställt 2 tältnätter men det behövdes inte, en natt var absolut tillräckligt.


Otrolig natur och vilken fantastisk väg!
Jan tyckte inte att det var helt offroad men för mig så var det här absolut helt tillräckligt spännande.


Nu blir det mycket bilder av bilen och vägen.



En bild av mig! :)
En stilig bergsklyfta man kunde gå i. Jag var så svettig om fötterna att jag vågade inte gå så långt men det var ett otroligt grepp på berget. Saga gick som ingenting rätt upp på berget.



Utsikt från passagerarsidan. Här var det så brant att jag inte vågade stiga ur bilen för att ta bilder.



Här är vi på en helt fantastsik väg runt temple mountain. Fantastiskt nog så var den här vägen på GPSn.


Jag tror vi tog fel vägval någonstans men vi kom nu ut till sist. Det var bara sten i någon timme men den var ännu på GPSn. :)


Koppi är med överallt!


Månlandskap runt Wild horse mesa trail.



Ett gammalt hus som vi såg på vägen.

Man kunde plocka äpplen och päron vid campingplatsen.
Vi traff en trevlig tysk familj med en dotter i samma ålder som Saga och det var verkligen lycka för lillan!
Saga storkosade sig med att leka med en annan unge så det var verkligen en lyckad dag! Det enda som är synd är ju att hon inte pratar engelska men hon har lärt sig att säga hej och hon börjar våga att säga det till andra barn.


Det var massor med rådjur som gick och åt frukt som hade ramlat ned från träden. Dom var nästan inte rädda för människor. Saga var helt faschinerad av bambi som hon sa.


Vårat tält i Fruita. Jan hade egentligen mera lust att campa mer i vildmarken men jag är glad att vi tog den här istället för den var ju mycket roligare för Saga.


Dom hade god gammeldags vaniljglass där. Väldigt populärt i värmen.


Blommor utanför det mysiga cafeet i Fruita. Jag kan ju inte låta bli att ta bilder av Saga när det är blommor i närheten. :)


Vi korsade en liten älv på väg mot Cathedral valley.





Fin utsikt!

Här sitter en mindre glad Saga och äter en smörgås. Otrolig utsikt mot Cathedral valley.


Här är våran senaste tältnatt i Great basin national park.


Highway 50 som kallas för "the lonliest road in america". Vi vet inte om vi kan vara helt eniga om att vi var så ensamma där, det var mera som Jan sa - the most boring road in america. En raksträcka där varade i 23 minuter och då körde vi i 120 km i timmen.


Den lilla platsen Austin stoppade och åt lunch.


Ett skoträd på highway 50, Nevada. Det första skoträdet som jag har sett, tydligen så ska det finnas massor av dem runt om i USA.


Jag vet inte riktigt vad som ligger bak det här att kasta upp skor i ett träd. Om någon vet så kan ni gärna skriva. :)

Nu blir det nog någon eller några dagar igen med tältning så det kan dröja ett tag innan jag skriver igen.
Imorgon har vi planlagt att fara till Virginia city och till Carson city och förhoppningsvis hinna gå på en bio där.

6 kommentarer:

Emma sa...

Oj, så många bilder! Verkligen Kul att se dem. Vad jag är avis på er, ni får ju uppleva mycket med detta. Helt underbara bilder allihopa. Ha det så bra i Virginia City. Kram

ma o pa sa...

Hej och tack för att vi får se så många fina kort från er resa.Vilket äventyr,vilka vägar ser riktigt otäckt ut med höjden ,men vilken vacker utsikt.Jan måste njuta nu eller hur?Vilken ide att hänga upp skor i träden Ni hittade kanske några som passade er?
Ta det lugnt på er fortsatta resa och kram

Irene sa...

Hej hej, vad härligt att äntligen få se några kort på dig med. Semester innebär faktiskt att även du ska ta det lungt med fotandet ibland...

Jag kan inte slita mig från dina bilder men jag måste verkligen, om knappa tolv timmar så står allvaret utanför dörren...

Ha det så jättebra, vi hörs igen!

Kramisar till er alla.

Irene sa...

Hej hopp i sandstormen!

Jag har klarat CE-teorin idag. Jippie, tjohoo, hurra!!! Äntligen...

Nu väntar tre veckor praktik, ut och köra lastbil och släp. Sen kommer uppkörningen framöver... Yes..

Hoppas ni har det kalasbra, kramisar Irre

CillaT sa...

Vilken fantastisk resa ni verkar vara på! Jättekul att se alla fina bilder=)

Kram

Mrs X sa...

Vilka underbara bilder du tar!! Och vilka fantastiska vyer ni får se! Tänk vad många foton du kommer ha att scrappa sen! :)